Serdecznie witamy Cię na portalu poświęconym tematyce wirtualnych biur. Stworzyliśmy to miejsce wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wszystkich przedsiębiorców, którzy szukają alternatywy dla siedziby firmy.

Kanały sprzedaży maszyny

Zastanawiasz się nad otworzeniem własne sklepu i planujesz zająć się sprzedażą różnego rodzaju maszyn? Zatem powinieneś już na początku przemyśleć swoją strategię sprzedażową i odpowiedzieć sobie na pytanie w jaki sposób chcesz prowadzić sprzedaż. Odpowiedź ta będzie w dużej mierze zależała od tego jaki asortyment planujesz wprowadzić oraz do jakiego klienta będziesz kierował swoją ofertę. Masz kilka kanałów, które możesz wykorzystać w sprzedaży maszyn.

 

Jednym z nich jest otworzenie stacjonarnej placówki, dzięki temu klienci zainteresowani daną maszyną sami trafią do Ciebie, oczywiście o ile zadbasz o odpowiednią reklamę swojego sklepu. W  tym przypadku ważne jest też rozważenie, czy chcesz zapewniać klientom kontakt ze sprzętem, tak by mogli go dotknąć a może nawet wypróbować, czy może planujesz prowadzenie salonu, w którym będziesz klientom przedstawiał katalogi maszyn i dopiero później je zamawiał. W tym pierwszym przypadku będziesz potrzebował dużej przestrzeni dla ekspozycji maszyn, w drugim warto rozważyć, czy utrzymanie salonu nie jest zbyt kosztowne i czy nie lepiej przedstawiać katalogi za pośrednictwem strony internetowej.

 

I tak dochodzimy do kolejnego kanału sprzedaży – internetu. Możesz zbudować stronę lub sklep internetowy, w którym będziesz sprzedawał maszyny. Zaletą takiego rozwiązania, jest to, że przy odpowiedniej promocji na Twoją stronę mogą trafić zarówno klienci indywidualni, jak i firmy. Duża zaletą takiego rozwiązania jest także możliwość zaprezentowania wszystkich zalet i funkcjonalności oferowanych przez Ciebie maszyn.

 

Kanałem sprzedaży może być także przedstawiciel handlowy. Takie rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim jeśli planujesz mieć w ofercie urządzenia dla zakładów przemysłowych i firm usługowych. Sprzedając na przykład agregat prądotwórczy powinieneś wiedzieć jakie są jego parametry techniczne oraz jakie wymagania może mieć dana firma (przynajmniej szacunkowe), tak aby zaproponować im urządzenie spełniające ich potrzeby. Sprzedając w ten sposób musisz mieć świadomość, że rozmawiasz z profesjonalistami o dużej wiedzy, musisz więc wiedzieć czy model 6GF-4 agregatu znajduje zastosowanie w przemyśle, czy nie. Twój rozmówca może to wiedzieć, dlatego na taką rozmowę musisz się dobrze przygotować. Jeśli przekonasz swojego rozmówce o profesjonalizmie i tym, że znasz się na rzeczy możesz pozyskać w ten sposób niezwykle wartościowe kontrakty. Taka forma sprawdza się jednak wyłącznie w przypadku klienta biznesowego, jeśli chcesz sprzedawać osobą prywatny, wówczas lepszym rozwiązaniem będą te wcześniej opisane.

Odsłony: 22

Idealne miejsce na twoje biuro